Buffet bestellen Slump blog

Wilt u contact met ons?
Bel: 0527 - 27 43 27

Aangenaam! Hielke Bakker

25 september 2018

Slump Catering & Events, al dertig jaar wereldberoemd in de polder en ver daarbuiten. Maar wie zijn de gezichten achter de schermen van ons bedrijf? Vandaag stellen we aan je voor: Hielke Bakker uit Rutten, sinds drie jaar werkzaam als salesmedewerker bij Slump Catering & Events.

Hoi Hielke, kan je vertellen hoe je bij Slump Catering & Events bent terecht gekomen?

Voordat ik bij Slump Catering & Events kwam, was ik ongeveer tien jaar werkzaam bij een ander cateringsbedrijf. Bij dit bedrijf werkte ik voornamelijk in de keuken en in de bediening. Ik heb altijd al interesse gehad in bedrijfscatering. Echter miste ik in de keuken het contact met de klant. Via via ben ik toen bij Slump Catering & Events terecht gekomen. Hier bekleed ik nu alweer drie jaar de functie van salesmedewerker en dit bevalt mij uitstekend!

Je geeft aan dat je zowel in de binnen- als buitendienst zit. Met welke klanten heb je voornamelijk contact?

Binnen de salesafdeling heeft iedereen zijn of haar eigen doelgroep. Ik werk voornamelijk met bruidsparen en daarnaast krijgen wij veel aanvragen telefonisch en per mail binnen.

Wat spreekt jou aan in de functie?

De functie is afwisselend, dat vind ik erg fijn. Naast dat ik veel op kantoor zit, kom ik regelmatig bij klanten thuis om feesten door te nemen. Ik ben voornamelijk gespecialiseerd in toekomstige bruidsparen. Dit is vaak een heel traject waarbij je regelmatig contact hebt met de klant en meedenkt over de mooiste dag uit hun leven. Het eerste contact met het bruidspaar vindt voornamelijk telefonisch plaats waarna ik een fysieke afspraak maak met de klant om het feest door te nemen. Op basis van het eerste gesprek maak ik een voorstel op maat. In het traject volgen vaak nog vele wijzigingen en bespreken we het voorstel nogmaals in een tweede gesprek. Naarmate het feest dichterbij komt heb ik zeer regelmatig contact met de klant en voorafgaand de grote dag ga ik bij de klant op locatie langs om te kijken of alles naar wens is.

Wat zijn de benodigde competenties om deze functie uit te kunnen oefenen?

Allereerst is het belangrijk dat je goed kunt luisteren naar de wensen van de klant en met ze meedenkt. Daarnaast is het belangrijk dat je punctueel bent, wat je een jaar geleden hebt besproken moet ook daadwerkelijk op de grote dag worden gerealiseerd. Tot slot is flexibiliteit belangrijk. De werktijden verschillen doordat je regelmatig op locatie bent en in de avonden en weekenden afspraken hebt.

Hoe ziet een gemiddelde werkdag er voor jou uit?

In de ochtend ga ik van start op kantoor, hier check ik mijn mail en werk ik offertes uit. Ik heb regelmatig afspraken om feestlocaties te bekijken en wensen en wijzigingen door te spreken. Vervolgens werk ik dit uit op kantoor en heb ik regelmatig mail en telefonisch contact met de klant. Halverwege de week begin ik met het voorbereiden van de feesten door onder andere pakbonnen te maken en collega’s van de opbouw in te lichten. Als het feest bijna plaats vindt ben ik altijd even op locatie om de puntjes op de ï te zetten en te controleren of alles naar wens is.

Wat hoop je in de toekomst te bereiken?

Ik ben tevreden met mijn huidige functie bij Slump Catering & Events en hoop dit nog lang uit te mogen oefenen. Daarnaast hoop ik mij te kunnen blijven focussen op particuliere klanten en dan voornamelijk bruidsparen.