Buffet bestellen Slump blog

Wilt u contact met ons?
Bel: 0527 - 27 43 27

Acht tips voor het organiseren van jouw feest!

29 december 2017

gastenboek8 tips voor het organiseren van jouw feest

Een feest organiseren omdat je een jubileum, verjaardag of een bruiloft wilt vieren? Gefeliciteerd! Maar wanneer begin je met organiseren en waar moet je beginnen? Aan een feest gaat veel werk vooraf. Naast goed eten en drinken, moet ook de sfeer aansluiten op de gasten en passen bij de gastheer en -vrouw. Uiteraard mogen de woorden ‘saai’ en ‘verveling’ niet voorkomen in het woordenboek van de gasten.

Diner opstelling wit rond gedekte tafels

1. Locatie
Veel mensen denken vanuit bestaande locaties, maar een betere vraag is : “Wat is jouw droomlocatie voor een feest?” In de bossen, in je eigen tuin, strand of in een schuur? Zelfs als er op de locatie geen primaire voorzieningen zijn, kunnen wij met een mobiele keuken, bar en toiletruimte ervoor zorgen dat het een prachtige en vooral unieke feestlocatie wordt met alles er op en er aan.

Tip 1: Een feest organiseren brengt een bepaalde spanning met
zich mee, het is daarom belangrijk dat jij als gastheer of -vrouw Trouwen in stretchtent buitenje geen zorgen hoeft te maken over het weer. Wij denken graag met je mee voor een goed cateringplan, passend bij alle weersomstandigheden.  Want in Nederland zijn we helaas nooit zeker van het weer.

Draaiboek
Hoe je feestdag of -avond eruit ziet bepaal je zelf. Belangrijk is om keuzes te maken: ga je voor een uitgebreid diner of een BBQ? Wat vind je (niet) lekker? Wel of geen koffie? Keuzes gemaakt? Dan gaan we samen de puzzelstukjes in een chronologische volgorde neerleggen wat resulteert in een draaiboek dat aansluit op alle wensen!

Tip 2: Maak vooraf een globale plattegrond maar houdt ook bepaalde punten flexibel omdat ze bijvoorbeeld met mooi of slecht weer anders kunnen zijn.

Slump Catering & Events - Sfeer

Sfeer
Je wilt je feestje een eigen karakter geven. Welke sfeer heb je voor ogen of vind je het leuk om een bepaalde thema of kleur aan te houden? Wij hebben veel leuke kleuren en materialen om deze sfeer uit te werken. Omdat iedereen andere kleurencombinaties of thema’s kiest krijgt elk feest toch het persoonlijke tintje. Benieuwd naar al onze materialen en aankleding? Klik hier.

Tip 3: Heb je niet voldoende decoratie of kan je niet precies vinden wat je nodig hebt? Huur onze huisstyliste Yvonne van Kranenburg in, zij creëert sfeer in een handomdraai!

Aan tafel!
Onze keuze aan diners is oneindig groot. Een warm- en koud buffet,
live cooking, BBQ of een sharing diner? Belangrijk voor ons Tuinfeest catering om te weten is, hoeveel tijd je aan het diner wil besteden. Wil je snel even wat eten om vervolgens snel de dansvloer op te gaan? Of is het juist de wens om een avond lang te tafelen?

Tip 4: Wil je met een grote groep tafelen? Dan is dineren in een U-vorm opstelling een echte aanrader!  Bedenk wat je favoriete gerecht is, gezien het je eigen feest is zou ik in elk geval adviseren om dat gerecht te serveren.

Slump Catering & Events - avondsnack buffet koud

Avond snack en borrelhapjes
De eeuwige Slump klassieker is een broodje warme beenham met honing mosterdsaus en een gevuld eitje. Maar er is veel meer keuze! Denk maar aan een broodje pulled pork en gevulde wrap met roerbakgroentes en kip. Of wat dacht je van etagères met finger food hapjes of kleine hapjes gepresenteerd op een stoere robuuste borrelplank? Bekijk hier ons assortiment!

Tip 5: Hoe wil je de avondsnack aanbieden? De snack werd vroeger gezien als ‘oprotbroodje’ maar dat Broodje hamburger avondsnackhoeft natuurlijk niet. Je kan ook een avondsnack inzetten voor de lekkere trek. Het tijdstip en de manier van het aanbieden is cruciaal hierin.

Dranken
Wij werken met een standaard assortiment frisdranken en alcoholische dranken. Bedenk je van te voren met koffie en thee wil beginnen of dat je liever voor een vrolijke welkomstcocktail gaat?

Tip 6: Wist je dat veel welkomstdrankjes tegenwoordig alcoholvrij zijn en te verkrijgen in diverse kleuren of met een spectaculair effect? Ideaal voor elke gelegenheid!

 

Bediening
Aan het einde van je verjaardag op de bank ploffen en zelf geen gast hebben gesproken, wie kent dat niet? Het werk tijdens een feest wordt vaak onderschat en geeft onnodig veel stress.

Het is veel werk om alle gasten van drinken te voorzien, de feestruimte netjes te houden en bijtijds de hapjes uit te serveren.
Tip 7: Voorkom stress en geef deze dag alles uit handen aan onze ervaren partymanagers, gastvrouwen en –heren zodat je zelf tijd hebt om te genieten en met je gasten te praten.

Praktische zaken
Om het feest tot een succes te maken, is het belangrijk dat ook de praktische zaken geregeld zijn.
Is het logistiek goed geregeld? Is er voldoende stroom, toiletvoorzieningen, parkeergelegenheid? Geen paniek, wij helpen je graag!

Tip 8:De allerbelangrijkste tip: Besteed dingen uit! Op de dag zelf is het fijn als je je echt nergens druk om hoeft te maken!  

Wil je een feest organiseren of meer informatie? Neem gerust contact op met ons, of vraag vrijblijvend een offerte aan.

Kruiwagen bierflesjes tuinfeest